Frakt og leveringsinformasjon
RASK LAVERING

Frakt og
leveringsinformasjon

Sportylab.no samarbeider med flere frakt- og spedisjonsaktører i Norge. Vi tilbyr PostNord og Posten/Bring som standard fraktleverandør i Norge, annen leverandør kan benyttes etter kundens eget ønske. DHL og FedEx benyttes for sendinger til utlandet. Alle sendinger leveres på oppgitt leveringsadresse eller til nærmeste utleveringssted/pakkeautomat.

PAKKESPORING

For å spore din bestilling vennligst skriv ditt ordrenummer i boksen nedenfor og trykk på "Spor" -knappen. Informasjonen finner du i ordrebekreftelsen du mottok ved bestilling.

Levering av pakker

Frakt og leveringsinformasjon

SMS-varsling

Automatisk SMS-varsling når pakken er underveis

Frakt og leveringsinformasjon

App-varsling

Dersom bestillingen din sendes med Posten/Bring får du automatisk sporing i Posten sin egen app.

Frakt og leveringsinformasjon

Pakkesporing

Alle pakker kan spores ved hjelp av sendingsnummeret.

Frakt og leveringsinformasjon

Rask levering

Varer på lager sendes samme dag dersom ordre er mottatt før kl. 15.

VI PAKKER OG SENDER VARENE DINE SÅ RASKT VI KLARER.

Normalt skjer dette samme dag som bestillingen mottas.

Leveringstider

Leveringstiden vil variere ut ifra hvor i landet sendingen skal. Når du bestiller før kl. 10.00 (PostNord) og før kl. 15:00 (Posten/Bring) vil varene normalt bli sendt fra vårt lager samme dag.

Normal leveringstid for lagervarer er 1-4 virkedager for de fleste områder i Norge. For ikke lagerførte produkter vil leveringstiden variere, i de fleste tilfeller 5-8 dager.

Enkelte varer kan det være opp i mot 2 uker leveringstid på, men da skal du ha blitt gjort oppmerksom på dette ved bestillingstidspunkt.

Dersom en vare har lenger leveringstid enn normalen vil dette være spesifisert i produktbeskrivelsen til varen.

Dersom du som mottaker har adresse i Nord-Norge er normal leveringstid 2-5 virkedager.

NB: Velg riktig fraktmetode i kassen avhengig av hvor raskt du vil motta pakken din. Dersom du velger PostNord og gjør bestillingen før kl 10:00 på hverdager vil pakken bli sendt samme dag. For Posten/Bring gjelder klokkeslettet 15:00.

Bestiller du etter disse tidspunktene vil pakken sendes neste dag. Du mottar leveringsbekreftelse med sporingsnummer på e-post/SMS når varen har forlatt vårt lager.

Pakke levert i postkasse har begrenset sporing sammenlignet med pakke til hentested/pakkeautomat. PostNord sin pakke i postkasse er vår rimeligste leveringsmetode, ønsker du raskere levering til postkasse anbefaler vi å velge Posten sin pakke i postkasse løsning. Husk at Posten & PostNord utleverer sendinger til postkasse annenhver dag i Norge (ikke hver dag som tidligere). Du kan enkelt sjekke utleveringsdager for post i ditt område ved å klikke her.

Uavhengig av hvilken fraktmetode du har valgt for ordren din, står vi fritt til å endre denne dersom det viser seg at du f. eks. har valgt "Pakke i postakssen", men sendingen er for stor til å få plass. Det kan også være at du har kjøpt en liten boks med vitaminer og valgt fraktmetode "Pakke til hentested", da kan vi endre denne til å leveres i din postkasse. Dette medfører ingen kostnader for deg som kunde og heller ikke refusjon blir gitt.

Frakt og leveringsinformasjon

I enkelte tilfeller kan det oppstå forsinkelser hos transportøren.
Klikk her for å sjekke PostNord sine driftsmeldinger.

Pakken kan spores på PostNord sin side for pakkesporing
Sporingen oppdateres fortløpende fra PostNord etterhvert som sendingen scannes inn på de ulike terminalene. Merk at det kan ta noe tid før sporingen hos PostNord blir oppdatert etter at din pakke er sendt fra oss.

Her kan du finne mer informasjon vedrørende pakkeautomat.
Her kan du lese om hvordan hente ut pakker fra pakkeautomat.
Dersom du får problemer med å hente ut pakken kan du lese her.
Du må selv kontakte PostNord dersom du ønsker å omdirigere pakken din til et annet utleveringssted.
Her kan du kontakte PostNord ved ytterligere spørsmål.

Vi anbefaler at du laster ned PostNord sin app for å enkelt kunne følge dine sendinger. Pakker må hentes innen fristen som er oppgitt i varsel om at pakken har ankommet utleveringssted. 

Frakt og leveringsinformasjon

I enkelte tilfeller kan det oppstå forsinkelser hos transportøren.
Klikk her for å sjekke Posten / Bring sine driftsmeldinger.

Pakken kan spores på Posten sin side for pakkesporing
Sporingen oppdateres fortløpende fra Posten etterhvert som sendingen scannes inn på de ulike terminalene. Merk at det kan ta noe tid før sporingen hos Posten blir oppdatert etter at din pakke er sendt fra oss.

Her kan du finne mer informasjon vedrørende pakkeboks.
Her kan du lese om hvordan hente ut pakker fra pakkeboks.
Her finner du oversikt over tilgjengelige pakkebokser.
Her kan du kontakte Posten ved ytterligere spørsmål.

Vi anbefaler at du laster ned Posten sin app for å enkelt kunne følge dine sendinger. Pakker må hentes innen fristen som er oppgitt i varsel om at pakken har ankommet utleveringssted. 

Vi gjør oppmerksom på at uavhentede sendinger blir returnert til vårt lager og behandlet i henhold til våre prosedyrer.
Uavhentede sendinger blir kreditert og ilagt gebyr på kr. 299,- ref. vilkår og betingelser.

Vær oppmerksom på at det ved større kampanjer, som for eksempel Black Week, vil kunne være lengre leveringstid for transportselskapet. 

FAQ

Ofte stilte spørsmål om frakt & levering

Hvor er pakken min, den har ikke kommet frem?

Avvik eller forsinkelse hos transportøren kan dessverre forekomme. Du må selv kontakte transportøren for status. Dersom det ikke er har vært bevegelse på sporingen til en forsendelse på 3 dager kan du kontakte oss slik at vi kan etterlyste pakken.

Hva koster det for frakt?

Våre fraktpriser er dynamiske og styres blant annet av den enkelte transportørens gjeldende priser. I tillegg kommer avhenger prisene av hvordan du ønsker pakken levert, hvilken transportør du vil benytte samt pakkens verdi.

Alle kjøp over 899,- utløser gratis frakt.

Hvem sender dere med?

Vi benytter PostNord og Posten/Bring for å sende pakken innenlands i Norge og i enkelte tilfeller HeltHjem.

Kan jeg utsette hentefristen for pakken min?

PostNord og Posten har 7 dagers hentefrist på pakker. Det betyr at pakker går i retur etter syv dager hvis ikke du ikke selv velger å forlenge fristen. 

Du kan selv enkelt utvide hentefristen i myPostNord-appen eller på my.postnord.no. Å utsette hentefristen med nye syv dager er gratis. Det samme kan gjøres for sendinger med Posten.

Hvilken fraktmetode er raskest?

Pakke til pakkeautomat eller pakke til hentested er de raskeste fraktmetodene dersom du ønsker pakken din raskest mulig levert.

Pakke levert i postkasse vil alltid ta lenger tid da Posten kun utleverer pakker annenhver dag i Norge.
Er du bosatt i nærheten av vårt lager og ønsker pakken levert i postkasse anbefaler vi deg å velge Posten som transportør istedenfor PostNord, da dette vil være raskeste alternativ. Dette er fordi at alle sendinger med PostNord først skal innom terminalen på Alfaset i Oslo for så å finne veien tilbake til Vestfold. Posten har sin Terminal i Vestfold og får derfor direkte videre til din postkasse.

Kan jeg hente varer hos dere?

I utgangspunktet har tilbyr vi ingen klikk & hent løsning per i dag. Men henting av varer kan likevel være mulig, men dette må avtales i hvert enkelt tilfelle. Kontakt oss via e-post eller telefon for å lage en avtale.